W

聆听音符上的感动,达观尘世万象,感悟人生百态,品味生活百味。

Prologue - Loreena McKennitt

《The Book of Secrets 神秘之书》— Prologue

音乐人: Loreena McKennitt罗琳娜·麦肯妮特

语种:其他

唱片公司:Warner Bros./Quinlan Road

发行时间:1997年09月30日
专辑类别:录音室专辑

专辑风格:成人另类 Adult Alternative凯尔特新世纪 Celtic New Age凯尔特民谣 Celtic Folk

地区:Canada 加拿大

风格:Folk RockCeltic New AgeCeltic FolkContemporary FolkChristmas Music

专辑曲目选听链接:

01Prologue  

02 The Mummers' Dance   

03 Skellig   

04 Marco Polo   

05 The Highwayman   

06 La Serenissima   

07 Night Ride Across the Caucasus   

08 Dante's Prayer  

Loreena McKennitt简介

罗琳娜·麦肯尼特(Loreena Isabel Irene McKennitt,1957年2月17日-),出生于加拿大缅省草原地区的一个小城镇(Modern)。她是加拿大著名的爱尔兰竖琴演奏家、键盘手,以及歌手。以创作、表演凯尔特和中东风格音乐以及女高音演唱而闻名。

介绍: 

罗琳娜·麦肯尼特[1]青年时代的梦想是成为一名兽医,并且最终进入Winnipeg 的一所大学就读相关课程。但是在80年,当Loreena 第一次接触到爱尔兰音乐时,她毅然放弃了学业,并且在81年搬到了安大略省的Stratford,加入了那里的莎士比亚艺术节的演出,从此开始了在乐坛20余年的音乐生涯。 Loreena McKennitt是一位优秀的文学主义作者和演唱者,常年游历海外,经历了旅游航海中失去亲人的痛楚,开始改变自己的音乐风格,更加重了凯尔特元素和民族音乐的质朴,把自己的文学内涵融入音乐中,体现出来的音乐优雅而丰富内涵,让人难以忘怀,曾有人这样形容她的词曲与演唱风格——"象一首中世纪的长诗"。一位Loreena McKennitt爱好者说:"Loreena McKennitt是接触到的加拿大歌手之一,无法忘记她那种柔弱但是充满无限生机的声音,令我最终收集全了她所有的专辑。"(网易云音乐)

Loreena McKennitt的艺人档案

罗琳娜·麦肯尼特(Loreena Isabel Irene McKennitt,1957年2月17日-),出生于加拿大缅省草原地区的一个小城镇(Modern)。她是加拿大著名的爱尔兰竖琴演奏家、键盘手,以及歌手。以创作、表演凯尔特和中东风格音乐以及女高音演唱而闻名。全球唱片销量超过1400万。

歌手介绍

罗琳娜·麦肯尼特青年时代的梦想是成为一名兽医,并且最终进入Winnipeg 的一所大学就读相关课程。但是在80年,当Loreena 第一次接触到爱尔兰音乐时,她毅然放弃了学业,并且在81年搬到了安大略省的Stratford,加入了那里的莎士比亚艺术节的演出,从此开始了在乐坛20余年的音乐生涯。

Loreena McKennitt是一位优秀的文学主义作者和演唱者,常年游历海外,经历了旅游航海中失去亲人的痛楚,开始改变自己的音乐风格,更加重了凯尔特元素和民族音乐的质朴,把自己的文学内涵融入音乐中,体现出来的音乐优雅而丰富内涵,让人难以忘怀,曾有人这样形容她的词曲与演唱风格——"象一首中世纪的长诗"。

一位Loreena McKennitt爱好者说:"Loreena McKennitt是接触到的加拿大歌手之一,无法忘记她那种柔弱但是充满无限生机的声音,令我最终收集全了她所有的专辑。"

歌手自述

以下摘录自罗琳娜·麦肯尼特个人自传:

“很多人都了解一名艺术家作为公众人物的一面,但他们想知道他或她在幕后的生活。我可能不是讲述这个题目的最佳人选,但让我试试吧。

我生长在加拿大缅尼托巴省的乡村,是一名护士和家畜经销商的女儿。我喜欢童年时代自由自在的乡村生活。在孩提时代我希望成为一名兽医,可是 "计划赶不上变化",我发现音乐选择了我而不是我选择了音乐。有趣的是,即使经历了多年的演出之后,我不认为自己具备最适合音乐事业较强的外向个性,我反而觉得在农场或与朋友非正式聚会时更为自在。

我在70年代后期开始对现被称作凯尔特的音乐着迷,但直到我开始把自己融入到凯尔特音乐的历史中时,我的旅程才真正开始。在1991年于威尼斯举办的一个凯尔特文物展览会上,我了解到凯尔特人的地理分布和历史情况。我觉得自己陶醉在一个充满声响、旋律和故事的丰富而古老的织锦中。我发现了来自地球远方角落相似的神话和传统,还有共享这些神话和传统的人们,他们各具特色。

我的出发点是信仰,虽然方式不同,但我们都是各自历史的一种延伸。我们希望了解自己的邻居,这也是了解我们自己的一种愿望。我只是选择了凯尔特人作为实现这种愿望的工具。很显然,我可以选择另一种渠道来探索音乐 – 譬如说帽子的历史 – 并经历与我从凯尔特历史中获得的同样有取的旅程。但这种工具把我带入了全世界如此众多的地方和人类,所踏足的道路和主题基本上与凯尔特没有什么关联。

然而,音乐不仅仅是自我教育和表达创作的非凡媒介。它还能够诱导和增强情绪及心理状态,并与生理学有密切的联系,我对音乐的这一独特力量肃然起敬。音乐治疗就展示了这种力量,它不仅用于人类,还用于动物。我想起了奶牛场的工人用管乐器吹奏古典音乐,使奶牛多产牛奶;还有最近在蒙古拍摄的一部电影叫做"哭泣的骆驼",在该影片中,母骆驼抛弃了她的小骆驼,但只有在经历了一场音乐典礼后才重新认领这只小骆驼。我想起了麻省理工学院的教授用核磁共振图像扫描来研究瑜伽功的冥想和咏唱对大脑的影响。

在音乐之外,我对很多事情有好奇心,对生理学与我们的精神和心理,还有启发我们的很多事件和经历之间的这些联系非常感兴趣。一些创造性肯定来自于这些联系的交融处。我的文件柜装得满满的,足以证明我的好奇心!我的抽屉塞满了有关各种主题的剪报和材料,从幼儿开发到环保问题,农业,政治,食品和营养,木偶,宗教和很多国际问题。

其中一些兴趣已经深深地融入我的日常生活和奎兰路的工作中,这是因为我认为付出并成为我们伟大社区的成员很重要。1998年,我开始创立了库克-里斯(Cook-Rees) 水中搜索和安全纪念基金,当时我的三位很亲近的人 –雷诺德 里斯(Ronald Rees),理查德 里斯(Richard Rees) 和格雷戈理 库克 (Gregory Cook) – 在我住所 附近的一次划船事故中丧生。多亏有了斯特拉特福德、全加拿大和全世界朋友和家庭的慷慨相助,我们才能够支持众多项目,涉及水安全教育、搜索、急救和康复运动。住在这一带的人们善良勤奋,结识他们给我带来了数不尽的灵感,他们当中很多人为了我们而去冒着生命危险。

在我心中另一个让我感到亲切的项目是菲尔斯达夫家庭中心。该项目开始是为了拯救我所在城市的一间多余的校舍并让其重获新生。这是一幢可爱敦实的建筑物,离小河很近。我们与社区的群众一起,把这一历史建筑物改造成了一个社区和儿童活动中心。

每年春季,我抽时间种植花园,使自己与食物、土地和季节保持剩余的亲密联系。每年秋季,我争取抽出时间通过感恩节来庆祝收获。

正如一个公司根据价值和原则来制定其使命一样,我也为自己做了同样的事。某些原则已经成为我的指南针。在我做重要的工作或个人选择和决定时,我都参考这些原则。这些是我努力争取的事情,我很乐意与你们分享其中的一部分。”

歌手寄语

富有同情心,切勿忘记如何去爱。思考时有包容性
寻回高尚的价值,如真理,诚实,荣誉,勇气尊敬长辈,
看看他们有什么能够教您全情投入照顾社会中的不幸群体
提倡和保护多样性
尊重大自然的礼物
树立宏伟目标并为所做的事感到骄傲
珍惜和照顾自己的身体,
正如古希腊人所相信的那样,
您的大脑将会更好地为您服务
回馈社区:前人栽树,后人乘凉
参与和保护民主,只做旁观者不会使民主昌盛
做每件事都要勤力
寻求平衡和空间,有时还有寂寞
不要对热衷某件事感到恐惧
学会提倡和传送善事
了解自己的极限
培育您的好奇心,因为它将使您充满活力
把握自己的命运,不要陷入名利陷阱
不要猜想,认真对待每件事
透过现象看本质

录音室专辑

1985 Elemental
1987 To Drive the Cold Winter Away
1989 Parallel Dreams
1991 The Visit
1994 The Mask and Mirror
1997 The Book of Secrets
2006 An Ancient Muse
2008 A Midwinter Night's Dream
2010 The Wind That Shakes the Barley

英文简介 (转自 Allmusic)

coupled with her haunting harp playing, has made her Canada's national chanteuse and new age troubadour since she broke through to prominence in the mid-'80s. The daughter of a nurse mother and a livestock-trading father, McKennitt studied classical piano and voice and learned to dance in the highland style as a youngster. Her love of traditional music was strengthened in the folk clubs of Winnipeg, which she frequented during the brief period she studied veterinary science at the University of Manitoba. Relocating to Stratford, Ontario, she continued to sharpen her skills as a composer and performer. In 1981, she auditioned for a role in the city's Stratford Festival of Canada. Although she did not get the role, she remained inspired. After reading Diane Sward Rapaport's book How to Make and Sell Your Own Recording, she formed her own label, Quinlan Road.

After releasing two albums, a nine-song cassette, Elemental, in 1985, and a collection of Christmas tunes, To Drive the Cold Winter Away, in 1987, she had her first breakthrough with her 1989 album, Parallel Dreams. With the help of a network of small independent distributors, the album sold more than 40,000 copies within four months. Its success was surpassed by McKennitt's fourth album, The Visit. Distributed by Warner Canada, the album sold over 600,000 copies (six times platinum) in Canada and received a Juno Award, as did McKennitt's next recording, The Mask and Mirror, in 1994.

While her albums have featured soothing, ultra-melodic arrangements, McKennitt's lyrics have reflected her interests in the poetry of W.B. Yeats, William Blake, and Alfred Lord Tennyson. Her music has been heard on the soundtracks of numerous plays and films. In 1989, she was commissioned by the National Film Board of Canada to compose the music for a film series, Woman and Spirituality. Her subsequent commissions include such films as Jade, Highlander III, and Disney's The Santa Clause, as well as TV shows including Northern Exposure, Due South, and EZ Streets.

In 1998, McKennitt scored her biggest hit with "The Mummers' Dance." She became a hit in America, which led to The Book of Secrets selling more than four million copies. Sadly, her world crumbled that July when her fiancé, Ronald Rees, died while on a sailing trip with his brother and a family friend in Georgian Bay. Everything stopped immediately in order for McKennitt to grieve. Rumors of her retirement also circulated. At the time of her fiancé's death, McKennitt was mixing a new album, Live in Paris and Toronto, at Peter Gabriel's Real World studios. Recorded in Salle Pleyel in Paris and Massey Hall in Toronto during spring 1998, the album was released in 1999. All profits from the album have gone to the Cook-Rees Memorial Fund, which McKennitt set up to finance water safety initiatives and education across Canada.

In the new millennium, McKennitt allowed herself some healing time. She didn't disappear from music altogether, however, and worked with a number of local and national charities. Her Spanish version of "Dante's Prayer" was featured in the Canadian/Venezuelan feature film A House with a View of the Sea in 2001. In 2002, she headlined a concert in Winnipeg for Queen Elizabeth, and in 2003 she received the Order of Canada. Two years later, McKennitt began work on her seventh studio album, Ancient Muse, which was released in 2006. Nights from the Alhambra, a live CD/DVD, arrived in 2007, followed by Midwinter Night's Dream, a collection of holiday music that included 1995's Winter Garden EP in its entirety, along with eight new recordings. A Mediterranean Odyssey was released in 2009; the two-disc set included Olive and the Cedar, an 11-song compilation of some of her best-loved Mediterranean pieces, along with From Istanbul to Athens, which was recorded live on her 2009 Mediterranean tour.

In 2010, McKennit returned with The Wind That Shakes the Barley, an album that found her revisiting the traditional Celtic style of her earlier work. In 2012, McKennit followed up that studio effort with the live and unplugged concert album Troubadours on the Rhine: A Trio Performance. Nights from the Alhambra, released early in 2014, was drawn from her 2006 tour in support of the Ancient Muse album. The two-disc The Journey So Far: The Best of Loreena McKennitt, which surveyed her three-decade recording career, drew a dozen key songs from her eight studio albums and her single releases and collected them on the first disc, and added a second bonus disc that featured live performances recorded in Mainz, Germany during McKennitt's 2012 A Midsummer's Night tour. 
(虾米音乐)

评论
热度 ( 1 )

© W | Powered by LOFTER